быстрый займ на карту без отказов

 

المحششين.. كوميكسات وإفيهات

المحششين.. كوميكسات وإفيهات

images (3)

تنتشر على الفيس بوك، كوميكسات وإفيهات عن المحششين، كتلك التي تقول ” في واحد محشش جوزوه قام الصبح قال لأمه ينفع تخلي الست اللي جوا تنام عندنا كل يوم”،  لتصبح فانتازيا نكت المحششين هي ابرز أنواع الفنتازيا ومادة السخرية الوحيدة التي يهرب بها الناس من أوجاعهم اليومية الى الفرفشة والترويح عن أنفسهم بأسلوب يجعلهم في عالم آخر بعيدا عن هذا العالم الذي يعيشون فيه والذي ملوا منهم.

أما عن تفاصيل مخترع “نكات المحشش” فهو شاب في العقد الثاني أو الثالث من عمره، كان زهقان من امه وابوه واخواته وكل أهله، وكمان اصحابه ومدرسته وجامعته وطلع النكتة دي وبعد كيدا عجبت أصحابه وكل الي سمعها وقرأها وانتشر هذا النوع من الفانتازيا الذي يجعلك تتخيل النكتة أو الافيه قبل أن تقرأه أو تسمعه لتضحك لمجرد أنك سمعت كلمة “محشش”.

والىن نترككم مع بعض الإفيهات الأخرى عن المحششين.

مرة واحد محشش راجع البيت متأخر قعد يخبط مراته قالتله ارجع مطرح ماكنت راح شايط صفيحة الزبالة خبطت في الباب ورجعت قطعت ودنه راح مزعق و مخبط أجمد قالتله برده مش هافتحلك راح شايط الصفيحة تاني خبطت في الباب و رجعت قطعت ودنه التانية راح مصرخ و قالها افتحي يا ولية الصفيحة هاتموتنييي .

محشش يكتب قصة تاريخيه كان ابو جهل يشرب كابتشينو في ستار بكس في بني قينقاع  وكان فاتح البلوتوث جاته رساله من الأوس والخزرج فايروس فغضب غضبا شديدا! ورمى الكابتشينو في وجه الشباب.!  وفي رواية اخرى انه لم يدفع الفاتورة!!

مرة محشش سأل أخوه؟ إيه الفرق بين الاسبوع والصحراء ..؟  قالو معرفش قال الأسبوع فيه أحد والصحراء مافيها أحد

مره واحد محشش ماشى بالعجله خبط فى عمود قال له مش هديك لفه

مرة تلات محششين قرروا يهربوا من السجن حطوا خطة عشان يقتلوا الحارس نزلوا يقتلو الحارس ملقيوهوش قال واحد منهم فشلت الخطة يا شباب .

مره اتنين محشيشين واحد بيقول للتانى هيه النشره دى طولت كده ليه رد عليه قال له يمكن الحلقه الاخيرة

مرة محشش كان ماشى فى الشارع لقى قشرة موزة قال ييييييييييييي هتزحلق تانى

مرة واحد محشش ماشى فى الشارع لقى كنز قال كويس فاضل الخريطة

مره اتنين كفار بيحششو واحد قال ( بسم الله الرحمن الرحيم ) التاني قال ( يا را جل ده احنا كفار ) فقال له : ياه ده انا ناسي ( استغفر الله العظيم يا رب ) .

مره واحد محشش لقي المصباح السحري العفريت ساله شبيك لبيك عايز ايه قالو عايز كوبري يوصل بين فرنسا و السعوديه قاله العفريت لا ده طلب صعب اوي قاله خلاص عايز ابن عمي الي في الجامعه الامريكيه ينجح قال العفريت للسعودي عايز الكوبري رايح ولا جاي ولا في الاتجاهين .

مرة واحد محشش لقى عشرة جنية على الارض خدها وحط خمستين

 

 

 

Share

شارك برأيك وأضف تعليق

تابعونا علي FaceBook

Facebook Pagelike Widget

الاستطلاعات

ما رأيك بالشكل الجديد للموقع ؟

عرض النتائج

جاري التحميل ... جاري التحميل ...
جميع الحقوق محفوظه لـ بوابة شامل 24 الاخبارية - برمجة شركة داتا ايجيبت لخدمات الويب وتقنية المعلومات 2019 ©